top of page
חיפוש

קבלו משפט השראה לשבוע הזה, ים חלק..

המשפט הבא שנחרט בספרי ההיסטוריה ומגיע למודעות שלנו השפיע על רבים מאיתנו עד היום. בתרגום חופשי המשפט אומר ש "ים חלק מעולם לא עשה מלח מיומן" את המשפט הזה כתב פרנקין דלאנו רוזוולט שהיה ראש ממשלת ארה"ב בזמן מלחמת העולם השנייה וקיבל החלטות רבות בנוגע לעתיד המדינה.

תחשבי על זה רגע, "ים חלק מעולם לא עשה מלח מיומן" האם זה אומר שהכל צריך ללכת קשה בכדי שנלמד משהו בחיים האלה? אולי יש גם רגעים שקטים וטובים שבהם אפשר לצוף בשלווה על המים?


ים חלק מעולם לא עשה מלח מיומן, תחשבי על המשפט הזה לרגע...

בכל פעם שחשבתי עליו עלתה בי תובנה אחרת שפשוט זרמתי איתה, החלטתי לשתף אותך בהן, ממליצה בחום לקרוא ולהפנים, מוגש באהבה גדולה

תובנה ראשונה - אני מניחה שפרנקלין דיבר על המלחמה ורצה להפיח בלוחמיו תקוות של ניצחון בקרב. בקרב וכך גם בחיים הלמידה ההעצמה והכוחות שלנו מגיעים תמיד ברגעים קשים, ברגעי משבר משם מגיעה הצמיחה. יש שיגידו ששגרה זה רע ויש שעבורם השגרה היא הכל.

תובנה שנייה - שעלתה בי בנוגע למשפט הזה, היא שאם כל חיינו היו עוברים על מי מנוחות ללא עליות ומורדות כמו ים ללא גלים. יש מצב שבסוף היינו מרגישים שהחמצנו משהו? אבל מהו המשהו הזה? ואולי חיים רגועים ושלווים בלי גלים מלחיצים ובלי צונאמי, עדיפים על חיי טירוף ושיגעון. רדיפה בלתי נלאית אחרי הזנב של עצמנו בשאיפה להשיג עוד משהו ועוד משהו שבסוף היום כל הדברים האלו גם יחד לא גורמים לך לחייך או לחילופין להרגיש מאושרת אז מה הם באמת שווים?

תובנה שלישית - לפעמים את צריכה להיזרק לים ולהתחיל לשחות, יש הרבה אנשים שבגיל מסויים מרגישים כאילו חוו את החיים שלהם מהצד, ראו דברים ולא העיזו לעשות, חלמו על משהו ולא מימשו אותו. כי תמיד היו תירוצים מתי כן ומתי לא, זה לא הטיימינג שלי ועוד. עם יד על הלב יום שעובר לא חוזר עכשיו זה הזמן הכי טוב לעשות דברים ולהתקדם בחיים.

תובנה רביעית - ללמוד "לשחרר" את עצמך. ישנם דברים בחיים שאינם באים בקלות. אחרי שנים של פגישות עם אנשים וניסיון טיפולי אני יכולה להגיד לך, שלפעמים מה שלא בא בקלות לא צריך כנראה להגיע. הכוונה היא שהמאמץ והאנרגיה שאת משקיעה במשהו מסויים לעיתים אינו שווה את זה. בכלל אומרים שתינוק שלא בוכה לא גודל, אני מאמינה שלא צריך לבכות בכלל בשביל להצליח במשהו (טוב רק אם את ממש חייבת ולפעמים אנחנו חייבות) אזי כמה שפחות ולשחרר כמה שיותר. בכדי לחיות טוב עם עצמך. כל דבר בזמנו, תני לזה זמן.

תובנה חמישית - כשקל לך מדי את לא יכולה להשתפר, באמת? האם כל דבר בחיים צריך להיות קשה ומסובך עבורך כדי שזה יצליח לך? ממש לא. לגדול מקושי זה סטייט אוף מיינד. בכל יום ישנם אנשים שצומחים מהדברים הטובים שיש לחיים להציע, מממחשבות חיוביות ומקדמות ומדברים טובים שמעצימים אותם וכשהם יכולים גם את יכולה.

תובנה שישית - ים ללא תנועה לא יהפוך אדם למוצלח, נכון, בשביל להצליח צריך להזיז דברים כל יום כל הזמן, הרי ברור לנו שאם בכל יום נעשה את אותם דברים נגיע לאותם המקומות את זה את כבר יודעת ולכן חשוב להתקדם, לייצר תנועה, לייצר עניין, לייצר מטרות אליהן את רוצה להגיע. ובכל יום צריך לפעול נכון בכדי להגיע לשם ולהגשים את המטרה שלך.

תובנה שביעית - החיים הם מה שקורה כאן ועכשיו. ואם את רוצה לתכנן אותם נכון, להצליח במה שאת עושה ולהתקדם משם. זה הזמן המדוייק לעשות את זה. עדיף עכשיו מאשר לעולם לא.


נשמע לך מעניין? רוצה לעשות שינוי? זה הזמן הנכון לך - דברי איתי - שיר מטפלת הוליסטית

- קאוצ'רית + מטפלת nlp



bottom of page