top of page
חיפוש

אתגר פסח, עצות להעברת החג בטוב - חג שמח

פסח, שבוע הניקיונות והשגעונות, תוסיפו לזה סופות חול ולחץ של לארח, להתארח, לבשל לקנות לנקות. שהכל יהיה מושלם. חגים לפעמים זה לא פיקניק ובמיוחד פסח הוא חג קשוח. המון בבית, ילדים, זוגיות אמא שלו אמא שלך אבא שלו אבא שלך הדודה מפה הדודה משם ועוד משפחה שלא ראית שנים שכמעט שכחת שהיא קיימת. לנסות להחזיק הכל שלא יתפרק ולהפוך את זה להכי טוב שיש. חייבת לאחל לך בהצלחה ענקית זה אתגר רציני. אחת התובנות שעולות לי בחג הזה ואיך לעבור אותו בכייף, כי אחרי כל ההכנות האלה זה בכל זאת חג ואת רוצה לשומח ולהינות בדיוק כמו כל השאר. אני רוצה לשתף אותך בכמה עצות שוות מהעולם שלי העולם האנלפיסטי nlp עצות מומלצות שיכולות לסייע לך:


העצה הראשונה שלי, לספור עד 10 לפני שאת מגיבה - נכון שמעת אותה מיליארד פעמים ובכל זאת. כשאת תפגשי את האחת הפחות מחובבת עלייך, בחג הזה והיא תגיד לך משהו שכבר שמעת בעבר, מיד יעלה לך כל האנטי שאגרת עליה במשך ימים ואפילו שנים. הדבר הראשון שתרצי לעשות הוא להגיב, מהבטן הרכה שלך ולשלוח אותה בחזרה מאיפה שהיא באה. במקרה החמור יותר, תרצי לשלוח אותה למקומות נעימים אחרים שלא ניכנס אליהם. יחד עם זאת , יש לך את היכולת לשליטה עצמית ואני מניחה שאת מסוגלת לעצור רגע, לחשוב שמה שהיא אומרת לך זה משהו שמפריע לה, זה לא שלך. את יכולה להחליט איך את רוצה להגיב לסיטואציה. זכרי, תמיד יש עוד אפשרות להגיב על הדברים שנאמרים לך, בחג ובכלל בחיים. הספירה עד 10, מאפשרת לך לחשוב מה באמת את רוצה להגיד והאם בכלל זה שווה התייחסות? אולי כדאי להתעלם ולדלג על זה ששמעת את זה בכלל. כמו שאומרים בכדי לשרוד את החיים הרבה פעמים צריך להיות קצת חירש. זו הזדמנות מצויינת עבורך לנסות את זה. כן, אפשר לנסות את זה בכל מקום ובכל זמן. במקום העבודה עם הבנזוג עם הילדים ועם ההורים בעצם בכל תחום בחייך. יש לך את היכולת, להבין שכל מה שנאמר הוא לא בהכרח אישי נגדך. אנשים אומרים דברים כשבא להם. האם זה בסדר? ברור שלא. יחד עם זאת, הבסדר הוא בתגובה שלך. לעיתים, כל הסיטואציה מתהפכת לך בפנים. כשאת מגיבה, בצורה לא פרופורציונלית למה שקרה. לעיתים זבוב נהיה פיל ועל זה קמים ונופלים דברים. למשל, סכסוכים בין אנשים שנמשכים שנים. למרות, שאף צד לא זוכר על מה בדיוק הייתה המריבה. המוח הוא מתעתע, כל אחד זוכר את המציאות מהעיניים שלו. ככל שהזמן עובר, באמת שוכחים מה גרם למה כמו הביצה והתרנגולת. במקרים כאלו אין אשמים וצודקים, יש מציאות. המציאות, נעשית שונה לחלוטין ממה שתכננת. לכן, אני מציעה לך לתפוס את העצה הזאת בשתי ידיים וליישם אותה. מבטיחה לך, היא תחולל פלאים בחייך. לא חייבים להיות צודקים ולהגיב על כל דבר לפעמים צריך פשוט לתת לדברים לקרות.

העצה השנייה שלי - לראות את הטוב באחר. פשוט ככה, להסתכל על האחר ולראות רק את הטוב שיש בו. לפעמים זה כל כך קשה עד בלתי אפשרי. המוח שלנו, התרגל לחשוב בתבניות חשיבה מסויימות, הורגלנו לדברים מסויימים והם הולכים איתנו לכל מקום, מאז שאנחנו קטנים. יחד עם זאת, המציאות לעולם סובייקטיבית ומשתנה מאדם לאדם עפ"י התפישות והחוויות שהוא עובר. ניקח דוגמא, את הולכת ברחוב עם סל קניות, הסל מלא בדברים שבדיוק קנית בסופר. את עייפה, שמחה שעשית וי על עוד משהו ביום שלך וחושבת, איך ייראה הרגע שכבר תשבי על הספה לכמה דקות. לפתע, מישהו נתקל בך, ממש רגע לפני שאת נכנסת לרכב שלך. כל המוצרים שהחזקת ביד, מתפזרים על הרצפה, השקיות עפות לך מהידיים ואת בקושי מצליחה לייצב את עצמך ולעמוד. עכשיו את כועסת, אבל מה זה כועסת, ממש רותחת מזעם. כשאת, מפנה את הראש וכבר חושבת מה הולך לצאת לך מהפה. את רואה שהאדם שנתקל בך הוא עיוור. גם הוא, מרוח על הרצפה בצד השני של המדרכה ומנסה לגשש בידיו בניסיון למצוא את מקל ההליכה שלו.כשאת מביטה בו לשבריר שנייה, כל הגישה שלך משתנה בין רגע! את מבינה, בשבריר שנייה, שאת לא יכולה לצעוק וגם לא לכעוס עליו. מצבו קשה משלך. הוא בעצמו אובד עצות. את תמצאי את עצמך, מבואסת מהסיטואציה עד עמקי נשמתך. אני מאמינה, שאת תמהרי לקום ולסייע לו כשאת מרגישה שהמצב שלו גרוע משלך. מה קורה בפועל בחיים? עכשיו, דמייני שהאדם מולך הוא לא עיוור והוא גם מנסה לעזור לך. העזרה שהוא מציע לך, היא אינה בדרך שאת רוצה וכאן מתחיל הקונפליקט הגדול שלך. עזרה היא עזרה, כל אחד מגיש אותה בדרך שהוא יכול רק את בוחרת איך לקבל אותה. כשתקבלי אותה באהבה, היא תמשיך להגיע. תוקירי עליה תודה היא תהייה לך לנכס עצום. כשתקבלי אותה בטענות וביקורת היא תלך ותפחת עד שאולי לא תקבלי אותה בכלל. כל עזרה היא מכובדת ויש לומר עליה תודה. אולי,היא מתנהלת בצורה אחרת ממה שהייתי רוצה. היא עדיין שם ובחרתי לקבל אותה. אז נשאר לי להגיד תודה. ומכאן זו ההחלטה שלך, לקבל ולהגיד תודה? לחילופין, את יכולה גם לדחות אותה עם תודה, בחיוך ובאהבה והדברים ייקבלו צבע אחר וייראו אחרת. תנסי מקסימום זה יצליח.

מאחלת לך חג שמייח מלא בתודות אהבה ונתינה. הפוסט הזה נכתב ממקום של נתינה, חושבת שהוא יכול לסייע למישהו? מוזמנת לשתף אותו ולעקוב אחרי ברשתות החברתיות. ניפגש בפוסט הבא, יש למה לצפות.






bottom of page