top of page
חיפוש

5 טיפים שימושיים להרגעה במצבי חרדה - שיר קר

מה אני צריכה עכשיו? מה ירגיע אותי? מה יגרום לי לעצור רגע לפני שאני יוצאת מדעתי?

כתבתי לך בהמשך 5 טיפים חיוביים וחיוניים שתוכלי להשתמש בהם. רק את מחליטה מה כן.

הרשתות החברתיות מלאות בשלושת השבועות האחרונים באינסוף טיפים ומידע מה לעשות, איך לעשות כדי להירגע ולצאת ממצבי לחץ וחרדה. המציאות שנוצרה, שעדיין קשה לעיכול, נפלה עלינו ביום בהיר של אותה שבת שחורה. לא היינו מוכנים לה. וזה היה ממש מכה מתחת לחגורה עבור כולנו. החוסר וודאות והלחץ הם שגורמים למצב להיות מועצם עוד יותר. לחוות רגשות רבים עזים ומבולבלים. את יכולה לחשוב שאין באפשרותך להביע אותם במילים וזה בסדר. כן זה בסדר להרגיש ככה. זה בסדר לא לתפקד אלה לא כמו בימים רגילים, זה בסדר לא לעשות הכל. הנה אני אומרת את זה בקול רם. זה בסדר. תרגישי טוב עם עצמך, גם רק לרגע. זה בסדר. זה ייתן לך כוח לבאות.

הנה 5 הטיפים שלך, מוזמנת תמיד לפנות אלי בפרטי ולהיעזר ביישום שלהם.


*להכין רשימה קצרה ומסודרת*

לו"ז יומי מסודר יכול להקל על המצב שלך. לפחות להיות בעשייה של 2-3 דברים שאת עושה בשגרה שלך יסייעו לך להישאר בשגרה. מה את הולכת לעשות בכל יום? כדי לרכז לעצמך כמה דברים שתוכלי להוציא לביצוע. הביצוע חשוב כמו גם שמירה על שגרה מסויימת בימים אלה , כמובן בהתאם לנסיבות ועד כמה שניתן. למשל את בעלת עסק, אז מה נכון לך השבוע? אילו פוסטים/ ערך מוסף/ התנדבות תוכלי לעשות? את בבית לבד עם הילדים ובעלך מגוייס (מי ייתן ויחזור במהרה ובשלום - אמן) מה את יכולה לעשות עם הילדים כל יום? מה את יכולה לעשות עבור עצמך במידה ועדיין אין לך ילדים, בכדי להירגע? אני יודעת קל להגיד קשה לבצע. בואי רק לרגע נשדר למוח שלנו מצב אחר, קל לבצע ולהגיד רק דברים טובים לעצמך כל יום. למנות את הדברים הטובים שעשית למען עצמך בכדי שתוכלי להחזיק את הראש מעל המים ואת השפיות שלך ביחד איתו.


*מה שנכון לך, מה שעובד לך* - למה הכוונה? התחלתי בכך שישנן המלצות מרובות מה כדאי לעשות ומה לא. אני חושבת שאת חיה עם עצמך מספיק שנים לדעת מה כן עובד אצלך. מנסיוני רב כמטפלת אני יכולה להגיד בוודאות שמדיטציה תתאים למי שאוהב לשבת בשקט ויש לו את המסוגלות הזו. זו תהייה דרך נהדרת עבורו לפריקת המתח. לעומת זאת, למישהו אחר הפריקה תתבצע בשלושה סיבובי ריצה, 20 דקות של הרמת משקולות וכל פעילות ספוטיבית מיטיבה אחרת. אפשר לצפות בסרטון מרגיע, לקרוא כמה עמודים בספר, לשוחח עם חברה טובה. להקשיב למה שיש לילדים לספר, מה שנקרא זמן איכות ורגיעה. האופציות הן מגוונות ומה שחשוב הוא מה שעובד לך! הרי ברור שאת ואני שונות זו מזו וכל אחת יכולה למצוא רגיעה במשהו אחר. לכן, אין נכון ולא נכון במקרה הזה. יש מה נכון לך וזה סופר חשוב שתעשי את זה למען עצמך.


*להתנתק* העומס של החדשות והדיווחים מביאים את הנפש הפגיעה שלך למצבי קיצון עד כדי חוסר הכלה של מה שנאמר בהם. וכאן העצה השנייה שלי : *להתנתק*

אין זה אומר שלא אכפת לך, אין זה אומר שאת לא מעורבת, אין זה אומר שעכשיו זה כבר לא מעניין אותך. זה רק אומר שכרגע את בהצפה ואת חייבת את השקט שלך. ובכדי שזה ייקרה את חייבת לשחרר למשך שעתיים את כל הדבר הזה שנקרא חדשות. שהאמת, לא הכול כל הזמן חדש שם והאפשרות שתחזרי אחרי שעתיים ותראי עדיין את אותן כותרות היא סבירה לחלוטין. מה תעשי בשעתיים האלו? מה שתבחרי שיעשה לך טוב, ירגיע אותך יוכל לתת לך שקט ושלווה. וחידוש כוחות להמשיך הלאה. כל אחת והעיסוקים שלה. כביסה, ניקיונות ילדים משפחה לא חסר. ולכן - סופר חשובה ההתנתקות והניקיון הפנימי שלך, רגע עם עצמך. רגע שקט לבד. בלי לחשוב יותר מדי מה למה ואיך. רגע של פשוט להיות.


*לנשום* נשמע בסיסי ורגיל, מה באמת? אני נושמת אז איך אני חיה? ברור יקרה שאת נושמת. ואני מודה על כך שאת מצליחה במשימה הזאת. אני רוצה לתת לך טיפ לנשימה מרגיעה. אני שוב אומרת, אם נשימות זה משהו שמרגיע אותך ויכול לסייע לך אז קחי את הטיפ הזה ותשתמשי בו. מרגישה שזה לא בשבילך? גם בסדר, בלי שיפוטיות הכל בסדר. מה שעובד לך זוכרת? בכל מקרה נשימה נכונה במצבי חרדה היא להוציא החוצה, להתרכז בנשיפה (הוצאת אויר) יותר מאשר בשאיפה (הכנסת אויר) למה? כי כשהגוף מוצף נרצה יותר לנקות, להוציא החוצה את כל מה שמכביד בלי לחשוב יותר מדי. מה מכביד עלי? מה אני משחררת? אם את כבר בשלב הזה כל הכבוד. אם את בשלב הראשוני של לשחרר, קודם כל תשמשי בטכניקה של ריכוז בנשיפה הוצאת האויר. תשחררי, את כל המשקולות הכבדות ותתחילי להרגיש איך הנשימות רגועות יותר, שקטות יותר, מהירות פחות ויחד איתם הדופק נרגע. את תרגישי את זה בגוף, שדרי את זה למוח ותנסי לשהות ברגע הזה כמה שיותר. כמה שתרגישי שזה נכון לך. כמה שאת צריכה. כמה שמרגיש לך טוב. רק את יכולה להגיד את זה. רק את יכולה להחליט כמה זה מרגיע אותך ונותן לך אנרגיה להמשיך את היום, את יכולה גם לפני השינה כדי לישון טוב יותר.


*לדבר להביע רגשות* להגיד בקול רם לסובבים אותך איך את מרגישה. מה זה הרגש הזה? האם זה כעס? האם הוא פחד? האם זו חרדה? תופתעי לגלות, שכשאת מדברת את הדברים החוצה האנשים סביבך יכולים לסייע לך יותר ולהבין את המצב שאת נמצאת בו כרגע. אין טעם להתבייש במיוחד במצבים אלו. אנחנו רק בני אדם, מותר לבכות, להישבר, לשכוח, לסלוח, להיות בחמלה. אלה התכונות שלנו שמאחדות אותנו לכדי קבוצה ייחודית. ומכאן, כמה שתביעי את עצמך יותר כך הדברים יהיו קלים יותר עבורך.


#מדיטציה #nlp #דימיוןמודרך כולם כלים טיפולים ושימושיים, השאלה למה את מתחברת?

אז נכון #מדיטציה היא כלי רחב ומעולה, אני בעצמי משתמשת בו ואני יכולה להמליץ מהניסיון שלי שהוא עובד. יש מאגר מדיטציות במדיות השונות שמשם תוכלי לבחור את זאת שמתאימה לך. כי מה שמתאים לאחת ומרגיע יכול להיות פחות נוח למישהי אחרת.


לגבי #nlp - מה אני צריכה עכשיו? מה ירגיע אותי? מה יגרום לי לעצור רגע לפני שאני יוצאת מדעתי?

ברגע שתשאלי את עצמך את השאלות האלה וכבר תוכלי לחבר את הדברים עבור עצמך. תוכלי להיות במודעות אחרת, תוכלי להרגיש אחרת, לנשום. להירגע. nlp מבחינתי זה החיים. אני בטוחה שזה יסייע לך.


#דימיוןמודרך דימיון מודרך הוא סוג של מדיטציה עם הנחיה. המנחה מדבר את הדברים עבור המונחה תוך כדי שהוא מתאים לו אישית את ההנחיה מתוך הצרכים האישיים שלו. נכון, תמצאו המון דימיון מודרך בכל המדיה. העניין הוא שכדי שזה יהיה טוב יעיל ואפקטיבי, הוא צריך להיות מותאם לך אישית. נכון שיש דימיון מודרך קבוצתי והוא בדרך כלל כללי יותר בכדי שידבר לכולם. ממליצה מאוד על הכלי הטיפולי הזה, גם אני מעבירה אותו בעצמי.


קראת עד לכאן? הסתדרת? צריכה עוד משהו? אני פה בשבילך - מוזמנת ליצור איתי קשר - 052-6206662☎️

שיר מטפלת הוליסטית. שנדע ימים טובים יותר במהרה. שכל חיילינו יחזרו לביתם בשלום. מי ייתן והחטופים יוחזרו בהקדם לביתם. ליבי עם כל הנופלים ומשפחותיהם. ששקט ושלום יהיו מנת חלקנו בעולם הזה. אמן.




bottom of page