top of page
חיפוש

תקשור - מה זה? למה זה טוב? חלק ראשון

הידעת שאלה הן חלק מההכשרות שלי? יכול להיות, אבל בכל זאת החלטתי לשתף אותך.

היום החלטתי להתמקד בתקשור ולעשות סדר בבלאגן הזה, רק שיהיה ברור מתקשרת היא לא מכשפה!!

את תחילת דרכי כמטפלת התחלתי בכלל ממקום אחר לגמרי. נכון, תמיד טיפלתי אבל לא תמיד עסקתי בעיסוי. בהתחלה בכלל למדתי תחום הוליסטי שונה לחלוטין. את הלימודים הראשונים שלי למדתי לפני יותר מעשרים שנה. אחד הקורסים הראשונים שלקחתי היה קורס בתקשור. תמיד הייתה לי את האינטואיציה לסיפור הזה רק שלא ידעתי להסביר אותו במילים ולקרוא לו בשמו האמיתי תקשור. תמיד ראיתי דברים מה למשל?

סיטואציות שעומדות להתקיים לפני שהן התרחשו. אנשים שידעתי מה הולך לקרות איתם ועוד המון דברים בהם המציאות תישמע לך מבהילה או לא הגיונית, אבל למדתי לחיות איתה. עם השנים זה הלך והתחזק אצלי. זה גרם לי לתחושה של חוסר נעימות ואי הבנה עצומה של מה שקורה. כי לא באמת הבנתי מה הולך וגם לא יכולתי להסביר את זה בצורה נכונה וברורה לסביבה. לכן, החלטתי ללכת ללמוד תקשור. ואוו נשמע פתאום כאילו אני מכוכב אחר, מתקשרת עם חוצונים וכאלה.. אז זהו שאני לא חוצונית והכל בסדר אפשר להירגע😊

חשוב לי שתדעי כמה דברים על תקשור. לכן אני רוצה להבהיר אותם ולנפץ מיתוסים מיותרים או כל מה שיכול להישמע כמו דעה קדומה לגבי מה זה בכלל תקשור?


איך לבחור מתקשרת?

מתקשרת נבחרת כמעט תמיד ע"י המלצות. יש משהו בהמלצות שאני מאוד אוהבת ומאמינה בו במיוחד כבעלת עסק. אבל הפעם אנסה לבקש ממך לשתף את האינטואיציה שלך. לתת לעצמך להרגיש ולחוש את האנרגיה כשאת יושבת שם ומדברת איתה. התחושה צריכה להיות של זרימה ויכולת לשאול שאלות.

לא צריכה להיות אוירה קשה או אוירה של פחד מכל סוג שהוא, אלא אוירה רגועה ונינוחה.

אפילו במקרים שיש תקשור מעמיס או מסובך יותר, תמיד את צריכה להרגיש בנוח שהגעת לכאן.


נתחיל במהי פגישת תקשור עם מטפל נכון?

לכל מתקשר יש את הדרך שלו, חלק יעבדו עם קלפים, חלק יעבדו עם אבנים, וחלק פשוט יעבדו פרונטלית ללא עזרים חיצוניים. כל השיטות מקובלות וטובות כל עוד המתקשר בא ממקום אנרגטי נקי.

כשאני אומרת מקום אנרגטי נקי אני מתכוונת, שהמתקשר בא להגיד את האמת ולא למשוך אותך כמטופל לכל מיני מקומות שלא היו ולא נבראו, רק בכדי לקחת עוד ועוד כסף על פגישות נוספות אם אין בהן צורך.

מה שנקרא לא לתלות את המטופל במתקשר כחלק מעסקה מתמשכת.


איך כדאי להגיע לפגישת תקשור?

קודם כל רצוי להגיע כמה שיותר רגועה. להאמין ולסמוך על המתקשרת שלך כי בכל זאת בחרת בה לעשות עבורך את העבודה. מומלץ מאוד להגיע עם כמה שאלות מוכנות מראש ולסיים בהן. כל פתיחה כזו היא משהו אחר. לכן לא שואלים את אותן השאלות לאורך זמן כי התשובה ניתנת כבר בפעם הראשונה. מה גם שזמן הטיפול מוגבל ויש צורך לענות לך תשובות מלאות ומוצקות בכדי שתהיי בטוחה ותביני את התקשור שקיבלת.


מה לגבי פגישות נוספות?

כן יש אפשרות בפגישות נוספות שהן הבהרה למקרה הצורך או עזרה. אפשר גם לקבוע פגישה נוספת בכדי להתייעץ בנושאים נוספים שלא עלו בפגישה הראשונה, ושתרצי לדעת עליהם ולבדוק אותם.

אני ממליצה שלפני שניגשים למתקשר כזה או אחר צריך לדעת מה רוצים בדיוק מהפגישה הזו. מה באתי לשאול ועם אילו תובנות תרצי לצאת משם.


במה מתמקד התקשור?

אל תחפשי בתקשור תשובות לעוד 10 שנים. התקשור בא לתת תמונת מתב מדויקת מאוד של הכאן ועכשיו והעתיד הקרוב. אז מה זה עוזר לך? שאלה טובה. והתשובה שלי עוד יותר, זה עוזר לך לדעת להתנהל מול בעיות שקיימות בכאן ועכשיו שלך: אהבה, זוגיות, חבר, חברה, ילדים, הורים, משפחה, מקום עבודה, התלבטות בנוגע לדברים אלו ודברים דומים להם. תאמיני או לא מתקשרת טובה יכולה לתת לך תשובות מעולות.


מה באמת קורה בתהליך התקשור?

את מגיעה אלי, מלאה בשאלות ומחשבות. אני מסייעת לך להתארגן עליהן בצורה הטובה ביותר. לעשות פוקוס על מה שבאמת נכון לך לכרגע, איך את יכולה להתקדם בחייך ומה בעצם עוצר אותך. בכל נושא שרק תבחרי אני יכולה להתמקד ולקחת אותך שלב אחד קדימה בחייך. התשובות מתקבלות ומועברות אל השואלת. הן מוסברות לך בצורה שניתנת להבנה על ידי. כך גם מהות התקשור. המילים שמגיעות הן זהות לשפה שהמטופלת יכולה להכיל הכוונה היא לסוג השפה והיכולת הכלה של המטופלת. התפקיד שלי הוא "להעביר את המסר" להסביר לך אותו ושיתקבל בצורה הברורה ביותר על ידך. עכשיו המושכות בידיים שלך, שאלת? קיבלת תשובה? עכשיו הזמן לפעול! איך פועלים? בהתאם להנחיות שתקבלי ממני שכפופות כמובן לתקשור שלך ולא שומדבר אחר.


אז מה יקרה בעוד 3 חודשים?

זו שאלה שאני שומעת המון מלקוחות שבאות לתקשור. בעוד שלושה חודשים ייקרה מה שייקרה בהתאמה מושלמת למה שתבחרי לעשות. אם קיבלת הנחיות להמשך התנהלות טובה ומושכלת יותר בחייך, התחלת תהליך, הגעת אלי, שמעת את התקשור שלך. מכאן זה בידיים שלך. תוכלי לקבל כמובן הנחיות נוספות בהמשך הדרך, וחיזוקים לרוב בהתאם לתהליך שכבר החל וכיוונונים קטנים נוספים בכדי לחזור למסלול שלך.

אבל, הכל ילך כל הזמן לאותו הכיוון שהתקשור שלך שכבר נחשף בפנייך ואני יכולה לסייע לך להיזכר בו ולעבוד עליו שוב ושוב. אלא אם כן כמו שציינתי קודם, מדובר בנושא חדש שטרם שוחחנו עליו בפגישות קודמות.


אז מה תפקידי כמתקשרת?

התפקיד הראשון שלי הוא להנחות אותך לדרכים הטובות והנכונות ביותר לחייך, איך לעבור את המשוחה הזו הקרובה ביותר שניצבת לפנייך. משוחה זו כנראה לא מאפשרת לך להמשיך הלאה.

התפקיד השני שלי הוא להמשיך ללוות אותך בתהליך אם תבחרי בכך, בעוד מספר שלבים בכדי שתצליחי בו ותתמידי בו בכדי שהדרך שלך תיפתח לכיוונים טובים.

התפקיד השלישי שלי הוא, לשחרר אותך ולהפריד אנרגטית בין האנרגיה שלי לאנרגיה שלך. למה?

בכדי שתוכלי להמשיך בחייך וכך גם אני. בכדי לא ליצור מה שנקרא "תקיעות אנרגטית" בין מתקשרת למתוקשרת.

תפקיד רביעי לשמור בסוד את כל מה שנאמר ביני ובינך. לתקשור כוחות משלו ואני רק צינור להעברת הידע מהיקום אלייך. אני מבטיחה לך שעוד לא נעשה תקשור אחד שלי כטפלת שיצא החוצה מהקליניקה שלי.

לספר למישהו אחר על התקשור זה לגמרי שלך, את תחליטי על עצמך מה שנקרא מה שבא לך לעשות עם זה. אם כי ההמלצה שלי היא קודם כל לשמור אותו לעצמך, להתחיל ליישם ורק אחר - כך לספר עליו. אבל כל זה נתון לשיקולך הבלעדי ופה אני פחות מתערבת ויותר אומרת את דעתי בנושא.


לסיכום, תקשור תמיד היה ויהיה חלק משגרת חיי היומיומית. אני מתקשרת כמעט כל הזמן ואני יודעת הרבה דברים. כמתקשרת זה לא קל לחיות עם כל האינפורמציה הזו בראש כל הזמן. לעיתים זה מאוד מעמיס ומתיש. אבל דבר אחד בטוח יש דברים בחיים שבוחרים אותך, והתקשור הזה בהחלט בחר אותי.

הגעתי ממשפחה של מתקשרות, יש לי שתי דודות שדי מזמן הפסיקו לעסוק בכך והיו לי המון הזדמנויות לשוחח איתן על כך וללמוד מהן עוד הרבה דברים בדרך. תקשור הוא סיוע מיידי לשאלות שמטרידות אותך ביומיום יש לי את היכולת לתת לך מענה בנושא ולעזור לך להתקדם בחייך לעבר המטרה שלך. מעוניינת?

דברי איתי - להזמנת טיפול 052-6206662 - שיר מטפלת הוליסטית








bottom of page