top of page
חיפוש

תואר ה"מרגיעה הלאומית" זה מה שקיבלתי השבוע משתי מטופלות שלי..

מסיכות?רעשנים? זה לא פורים פה זו המציאות החדשה של כולנו ובכל זאת אני בעד לחייך תמיד גם כשלא רואים את הפנים שלך וגם שיש לך מסכה שעוטפת אותך, שומעים בקול שלך שאת שמחה ומה שיהיה יהיה.

אפשר להגיד שבכמה שבועות האחרונים הדבר היחיד ששמעתי הוא, קורונה, מסכה, אלכוג'ל מדחום ושני מטר. בין אם את רואה הרבה חדשות ובין שלא יש מי שתמיד יספר לך מה קורה בחוץ. נחמד? לא תמיד.

אבל ישנה המציאות החדשה שלנו. תכל'ס בחיים לא האמנתי שאצטרך לעבוד עם מסכה על הפנים.

עם הסיטואציות האלה כנראה שנצטרך לחיות עוד תקופה. אמנם אנחנו לא בסגר מלא אבל התחושה הכללית היא לא טובה. חצי סגר, מותר לי אסור לי מה כן מה לא איך למה וכמה. גם אם אני רוצה לבחור להיות מרוחקת מהחדשות זה לא משהו שממש מתאפשר בתקופה כזו והחדשות...הן לא תמיד מחדשות לנו שום דבר אבל הן שם כל יום כל היום כל שעה כמו איזה זץ כזה שמקפיץ את רוב האנשים לפעולה. בכל מקרה את בטח שואלת "המרגיעה הלאומית" למה ומדוע בכלל התחלתי לכתוב את הפוסט הזה?

אז זה באמת לא סוד שמאז תחילת הקורונה הביקוש לכדורים מפחיתי חרדות עלה בצורה מטאורית.

התקפי חרדה הפכו מנת חלקם של רבים וגדולים מהאוכלוסייה, כמעט בכל קבוצת גיל.

הדאגות האינסופיות של, מה יהיה? איך יהיה? פתאום הכל נראה כמו כאוס אחד גדול שלאף אחד אין תשובה ברורה מתי זה יסתיים. וברגע שאין תשובה כזאת, ישנם אנשים שמרגישים שהמתח והחרדה לא הולכים להיעלם מחייהם בקרוב. מה שגורם להם להיכנס להתקפי חרדה נוספים או בעצם לא באמת לצאת מהקודמים. וכך לחיות בבליל של עומס נפשי ורגשי, מתח, עומס, פאניקה חוסר שינה ועייפות כרונית.

המצב הזה הוא סוג של מעגל שאת חווה ואת מרגישה שאת לא יכולה לצאת ממנו בעצמך.

המוח כל הזמן משדר הרגשה של מה יהיה?

אני בעד שאם יש משהו שיכול להרגיע אותך אז תעשי אותו! עשי אותו מוגנת עם מסכה כי זה חשוב מאוד. עשי אותו עם עצמך או עם חברה שתישאר 2 מטר ממך. אני בעד להקפיד על הכללים כי כרגע זה מה שמציל את החיים ואני רוצה שכמה שיותר אנשים יישארו חיים.

בכל מקרה אני מספרת לך את כל זה, כי אני כל הזמן רואה את הקשר האדוק בין הגוף לנפש בטיפולים שלי. נשים שמגיעות אלי עם כאב מסוים למשל בכתף, לא הכתף באמת כואבת אלא מה שמסתתר עמוק בנפש שלה ולמה דווקא הכתף הזו ולא השנייה. איך מכתף תפוסה אנחנו מגיעות למקומות עמוקים של הנפש שכאובים ומצליחות להוציא משם את העומס האמיתי שלה ואז הכתף משתחררת באמת.

"מרגיעה לאומית" ולמה זכיתי לתואר הזה? לפחות בעיני המטופלות שלי לשבוע הזה.

כשמגיעה לקוחה לטיפול אצלי היא הרבה פעמים רוצה לדבר, להוציא את מה שהיא חשה בפנים,

היא מחפשת אוזן קשבת מעבר לעיסוי. לעיתים הייתי אומרת שאני סוג של "פסיכולוגית" בטיפולים שלי

ואני שמחה על כל רגע כזה שבו זכיתי לסייע למישהי נוספת ולעזור לה לצעוד למקום הנכון.

לתת לה את החיזוק שהיא צריכה , להשמיע את המשפט הנכון שיגרום לה להתקדם הלאה.

כי כל אחת ואחת מאיתנו היא מכלול של המון דברים, כל אחת חווה ומרגישה את העולם בצורה אחרת ומנקודת מבטה האישית. אם הנקודה הזו נכונה או לא מי אני שאחליט? אני פה בשביל להקשיב לך.


לסיכום, מה היה לנו פה? קורונה? התקפי חרדה? דרכים שאפשר להירגע בהם, טיפול שאפשר לקבל ממני בשיחה טלפונית ועוד הרבה דברים טובים גם בתקופת הקורונה שיכולים לשפר משמעותית את החיים שלך אם רק תתני לעצמך הזדמנות תתחילי לחיות טוב יותר.

המקרים בהם טיפלתי, כמובן שלא אחשוף בפנייך את כל מה שהתרחש בתהליך כי סודיות היא השם השני שלי ואני מקפידה עליה מאוד. מה שכן אוכל רק להסביר את המקרה.


מקרה קליניקה ראשון - מטופלת אחת שחששה מאוד בנוגע למקום עבודה, עשינו תהליך יחד וניהלנו נכון את התחושות והרגשות שלה בנוגע לנושא להפחתת עומס וחרדה ושינה טובה יותר

מקרה קליניקה שני - מטופלת שהוריה מבוגרים מאוד היא מטפלת בהם ולכן פחדה לצאת מהבית למרות שהסגר הוסר, כאן ניהלנו תהליך של הפגת מתחים ופחדים בשיחות טלפוניות.

ועד שהקורונה תעבור ונתרגל שוב לראות אחד את השנייה בפנים מלאות,

אני מאחלת לך שפע של בריאות ורק טוב , שיר מטפלת הוליסטית 🙌







bottom of page