top of page
חיפוש

מה הקשר בין ויסות חושי ומגע?

ויסות חושי ומגע? או כמו שאני אומרת סיוות חושי - לאין מחובר הסיב חושי שלך?

אך, מגע מגע מגע, כמה אני מסוגלת לדבר עליו. תביני מגע הוא המומחיות שלי זו העבודה שלי במשך שנים. אני חשה את כל העולם דרך הידיים שלי את הכל אני מרגישה דרכן.

אז בואי נדבר רגע על מגע נו איך לא? מגע הוא אחד החושים החזקים שלך, דרך המגע גם את לומדת המון

על עולם התחושות והרגשות שלך, לפעמים את צריכה רק לעלות את זה לתודעה שלך. דרך המגע תלמדי למשל: מה נעים לך, מה טוב לך ומה נכון לך. איזה מגע מייצר את התחושה שטובה לך שנעימה לך ושנוח לך איתה, היכן את מרגישה נפלא לגבי המגע הזה. מצד שני, את גם בוחנת את התחושות שלך לגבי, איזה מגע מייצר תחושה לא טובה בגוף שלך. מה גורם לך להיסגר, להתכווץ מגע שאת חשה בו חוסר נעימות.

כנראה, תיבחרי עם עצמך לא לרצות במגע מסוג זה יותר, כי את לא מרגישה בנוח עם הסוג הזה של המגע.

בואי ניקח דוגמא, הלכת לחנות (מצרך ממשי בימי קורונה) ואת רוצה לקנות חולצה. בשלב השני אחרי שזיהית אותה וניגשת להוריד אותה מהקולב, את בודקת את סוג הבד שלה. קודם כל באצבעותייך את חשה את הבד, אחר- כך את רוצה למדוד את החולצה לא רק בגלל שאת רוצה לראות שהיא מחמיאה לך.

את גם להרגיש אותה על הגוף על העור שלך. רק לאחר שתרגישי את החולצה במגע עם הגוף שלך רק אז תחליטי אם היא טובה לך ללבישה. דבר דומה מתרחש כאשר את בוחרת מצעים למיטה שלך ואפילו גרביים.


חוש המישוש הוא כל כך דומיננטי, מסייע לך לקבל המון החלטות שלעיתים הן אינן מודעות והבחירה נעשית רק מתוך מגע ומישוש. התחושה מועברת למוח ומתקבלת החלטה האם זה נעים לי ואני רוצה להשתמש בזה.

רבות נאמר על מגע, מה שבטוח מגע טוב, הוא משהו שנלמד כל הזמן. מגע הוא גם משהו שבהרבה מקומות "נשכח" מהעולם עם הגעתם של הסמארטפונים, מסכי המגע - כמה מצחיק שהם נקראים מסכי מגע והם היום עיקר המגע שלך במקום עם אנשים. סגנון החיים המטורף שסיגלנו לעצמנו, לחץ עומס ומה לא. אכן אנשים נוגעים כל הזמן, אבל פחות אחד בשני פחות בילדים שלהם בבני המשפחה וגם חיבוק חברי מתחיל להיות פחות מקובל בחברות מסוימות. למרות זאת, אנחנו הישראלים נחשבים לעם מחבק חם ואוהב ותיירים רבים "מתאהבים" במדינה שלנו בשל החמימות הזו. גם למטבע הזה יש שני צדדים, צד אחד החיובי ביותר שהוא המגע. הצד השני, הפחות חיובי הוא, שהמגע לדעת מומחים רבים גורם לכך שהקורונה אינה משתחררת מכאן במהרה.


מגע הוא נושא רגיש במיוחד, מגע הוא משהו שצריך לדעת להעביר. כדי להיות מטפלת טובה אני צריכה לדעת להעביר מגע טוב. אז איך זה קורה? כף היד שלי היא מעין אוזן קשבת, שמאזינה לגוף שלך בזמן אמת.

עצם הנחת היד שלי עלייך והמגע שמועבר דרכה הוא משהו שאפשר רק לדמיין אם לא היית אצלי בטיפול.

במידה והיית וחשת בו באמת, את יודעת שאין מגע אחד נכון לכל מטופלת.

אני כאן כדי לספר לך, שישנן עוצמות ולחיצות רבות ומגוונות שאותן אני מתאימה אישית כל פעם כשמישהי מגיעה אלי. זו לא תבנית ידועה ומוסכמת מראש כמו תוכנת מחשב זו גם לא אפליקציה מדויקת שעושה את מה שצריך. זו פשוט אני, שמתאימה לכל גוף את המגע הנכון לו והוא מגע שתמיד משתנה בין מטופלת למטופלת.


בנושא הזה נכנס לתמונה מה שנקרא בשפה הרווחת "ויסות חושי" מה זה בעצם אומר?

ההגדרה הכוללת של ויסות חושי הוא, איך אני תופסת את העולם שלי דרך חמשת החושים.

נשמע פשוט, אני כמובן אתמקד במגע ואסביר אותו מנקודת מבט של מטפלת המון שנים.


* סוג ראשון ,ישנן מטופלות שרגישות מאוד למגע מכל סוג, את אלה אני פחות פוגשת בקליניקה.

אבל מהקולגות שלהן אני שומעת שהן לא "אוהבות" מגע ועיסוי תמיד נראה להן רחוק מהן שנות אור.

אותן אני תמיד מנסה לשכנע שיגיעו להתנסות ראשונית בקליניקה כי התוצאות יכולות להפתיע אותן.

ואכן, אני יכולה לדווח על לפחות 5 נשים שהגיעו אלי לאחרונה והצלחתי להפתיע אותן. האמת שגם את עצמי ממה שהטיפול הזה הצליח להוציא, הן ברגשות והן במגע. זה אכן הצליח, ממליצה לנסות כל דבר שאפשר ולא לפסול מראש כי תמיד תמיד את יכולה לשאוב את המקסימום טוב עבורך ולהישאר איתו.


* סוג שני , של מטופלות הן "החצי רגישות" הן אכן רגישות למגע אבל לא מהסוג של אל תיגעו בי בכלל. הן מאוד אוהבות להגיע לטיפול אבל הטיפול צריך להיות מאוד רגיש. כאן אני כמטפלת חובתי ללכת בצורה עדינה ביותר זה נע בין לחיצות עמוקות על השרירים כדי לשחרר אותם מצד אחד, לבין לחיצות עדינות יותר כדי לא לגרום לעומס יתר ולפגוע בויסות החושי של המטופלת. במקרה כזה יכול להיות שהמטופלת רגישה למשל למגע בכפות הרגליים. וכאן זה אזור אפור אולי מותר לדעת בהן אבל ממש קצת ואז לנסות לראות לאין זה הולך.


* סוג שלישי , של מטופלות שאני פוגשת בקליניקה הן כאלה שעוסקות בספורט וכאן הרגישות שלהן שונה לחלוטין. הן תמיד מבקשות עיסוי חזק, למה? כי מי שמתאמנת המון, השרירים שלה נעשים חזקים ונוקשים והרגישות למגע משתנה. עיסוי שהוא בעצם "ליטוף" כמו שהן מכנות אותו, יהיה פחות מתאים כאן לעומת המטופלות מהסוג הראשון שהזכרתי. כאן הטכניקות תהיינה עמוקות ומדויקות יותר תוך התמקדות בתוך השרירים ושחרור החומצות הלקטיות שהצטברו בהן כדי להאיץ את תהליך הרגעת השריר.


כל מה שכתבתי כאן בא לעשות לך קצת סדר באיך מתנהל טיפול אצלי בקליניקה. ובכדי שתביני שאני מודעת לכך שכל מטופלת היא גוף בפני עצמו. כל גוף הוא אינדיבידואל ויכול להכיל טיפול מסוג אחר. לכן, לטעמי לפחות אין טיפול אחד זהה לכולן.


רוצה להזמין את הטיפול שמתאים לך? התקשרי אלי 062-6206662 *שיר מטפלת הוליסטית*









bottom of page