top of page
חיפוש

כמה מילים על אהבה לכבוד ט"ו באב וגם..

אז אהבה חייבת להיחגג והיא הפכה לחג לאומי. מה זו אהבה ואיך באמת אפשר לחגוג אותה?

לפני כשבועיים התקשר אלי בחור שרצה להזמין שובר מתנה לאשתו. הוא אמר שהיא ממש עסוקה בזמן האחרון ועוברת עליה תקופה לא פשוטה, הוא דואג לה ורוצה שהיא לא "תשקע" שם. הוא הסביר לי כמה היא חשובה לו והוא מאוד רוצה להזמין עבורה לטיפול. חשבתי עצמי, כמה זה מרגש שהוא קשוב למה שקורה לה, בקלות הוא יכול היה להמשיך בשגרת היומיום שלו ולהתעלם לגמרי ממצבה. אבל הוא בחר לעצור ולתת תשומת לב מירבית לנושא הזה, לאישה שהוא חי איתה והרגיש את הצורך לשמח אותה. הוא גם השמיע באוזני את המשפט המנצח ששמעתי אותו רבות בזמן האחרון happy wife happy life הוא הסביר לי שמבחינתו הוא ניצח את השיטה. הוא הבין שברגע שאשתו מאושרת שמחה והכי חשוב מרגישה אהובה היא יכולה להקרין את זה החוצה. הבית הילדים והוא עצמו חשים יותר שמחים ובטוחים בקרבתה. זו תמצית האהבה, לדאוג לאדם הקרוב אלייך והיקר לך, להבין אותו ברגעי משבר ומצוקה ולהיות שם בשבילו כשהוא זקוק לך, מתוך הידיעה שאתה באמת רוצה ולא כי אתה מחכה ליום שבו הוא יחזיר לך טובה, ממקום של אהבה כנה ולא התחשבנות מאוחרת. אני רוצה להודות לו על השראה לכתוב את הפוסט הזה לכבוד ט"ו באב הקרב ובא. כן, חג האהבה היהודי. יש גם ולנטיין די אבל העוצמות של החגים היהודיים מנצחות באנרגיה שלהם.

הדבר הראשון, שמצאתי לנכון לשתף אותך הוא אהבה עצמית. מתוך אהבת עצמך תוכלי לאהוב ולתת גם אהבה לאחרים. אז מה זו אהבה עצמית ולמה היא כל כך חשובה לך להמשך הדרך שלך?

אני פוגשת המון נשים בקליניקה שלי שרוצות להצליח, רוצות קצת שקט וזמן איכות עם עצמן ואפילו קצת להיות לבד. לעיתים זה מושג ואני רואה כמה הן מאושרות יחד עם זאת כמו לכולנו יש ימים קשים מה לעשות לא כל הזמן החיים שלנו תותים. עדיין, תמיד תמיד יש דרך בה תוכלי לשים לב לעצמך ונסות להיות מאושרת ואוהבת. ברגע שאת אוהבת את עצמך כל העולם יאהב אותך. זו לא קלישה ולא המצאתי את זה בעצמי. זה אמיתי לגמרי. רק כשאת מאושרת תוכלי להעניק את האושר והאהבה שבך לאחרים. תוכלי להיות הילדה, הנערה, האישה שתמיד רצית להיות. כל התנהגות שלך מוקרנת החוצה והיקום מגיב לה בהתאם. מדובר ביקום הפיזי וזה יבוא לידי ביטוי באנשים שתפגשי, בחברות שלך ובבני המשפחה שלך. כי כשאת אוהבת את עצמך, את מקדשת את הערך הזה וכל השאר לומדים מסביב לאהוב אותך במידה שווה. המחשבות על אהבה עצמית הן רבות וגדולות. כל אחת תלמד לאהוב את עצמה מבעד למשקפי האהבה שהיא פוגשת בחיים שלה.

אז מה זה לאהוב את עצמך? קשת האהבה העצמית היא גדולה ורחבה וניתן להגדיר אותה בהמון מובנים. אני אומרת קחי את זה לאין שנוח לך ותרגישי בגוף את התחושה. לאחת אהבה עצמית זו שעת הספורט שלה, לאחת זה לשבת רגל על רגל בסלון הבית ולשתות קפה עם עצמה, לאחת זה הזמן שלה עם החברות שלה, לאחת קניית חולצה תעיד על כך שהיא פינקה גם את עצמה ועוד ועוד. תכל'ס אין כאן הגדרה מיוחדת למה נכון לך לעשות בכדי לאהוב את עצמך, את תמצאי את הדרך הטובה לך ביותר העיקר שהיא תהייה שם, במודעות שלך. אין בכוונתי לומר שאת הולכת להיות מגלומנית עם הפרעה של אהבה עצמית מוגזמת עכשיו. רק פשוט תתני לעצמך יותר מקום בעולם שלך וכן בעולם המשותף שלך עם שאר הסובבים אותך. אני יודעת שזה אפשרי גם אם את נמצאת בקצה השני של הקרחון. אהבה עצמית היא עניין של החלטה, להחליט עם עצמך שזה מה שאת רוצה לעשות למען עצמך ובשביל עצמך. כי את חשובה כאן במידה רבה מאוד. את חשובה לעצמך ומגיע לך הטוב ביותר. למה? פשוט ככה כי זה מגיע לך. אם תחפשי את הלמה אני מתקשה להאמין שתוכלי למצוא אותו והאמת שהוא גם די מיותר. אני מציעה להתחיל באיך. איך אני הופכת לאישה מאושרת שאוהבת את עצמי יותר. ברגע שתשאלי את עצמך את השאלה הזאת מתוך התכווננות ורצון טוב, תוכלי לענות עליה בכנות להתקדם הלאה במהלך חייך. אם עברת את שלב האיך הרי שמצאת פתרונות טובים ונכונים להתקדם למטרה שלך, אהבה עצמית. ברגע שאת בפסגה הזו את יכולה בקלות לפרגן גם לאחרים ולאהוב גם אותם, כי כרגע את בטוחה במקום שלך ואינך מעורערת. את יודעת כמה את שווה, כמה את טובה, למה את מסוגלת וכמה את אוהבת. זה יהיה הזמן הנכון עבורך לחולל שינויים בחייך הצלחת לאהוב את עצמך, עם/בלי 5 ק"ג יותר, עם/בלי עוד משהו שלא הספקת לקנות לך וכו'. ומכאן השלב הבא, החג הזה בסופו של דבר מוגדר כחג זוגי. אז אם את בזוגיות יש מקום לעוד מישהו בחייך ואחרי שאת כבר יודעת איך לאהוב את עצמך, תוכלי בוודאי לאהוב גם אותו כן את הבנזוג שלך ואפילו יותר מקודם. זה הטיימינג לחדש את מה שיש ביניכם כי ביננו כל אחת יודעת שזוגיות היא עוד עבודה שכולן רוצות להצליח בה אפילו יותר מכל עבודה אחרת שאי פעם החזקת בה. זוגיות היא מילה עצומה. כל החיים אנחנו מחפשים זוגיות וכשהיא מגיעה פעמים רבות אין כח זמן וסבלנות להחזיק בה. אני אומרת, לחגוג תמיד גם בחג האהבה כמובן ובנוסף, כל יום הוא סיבה לשמוח בביחד שלך עם האדם שבחרת לחיות לצידו את חייך. חג אהבה שמח כבר אמרתי?

שיר מטפלת הוליסטית - להזמנת טיפול טוב - התקשרות - 052-6206662

אפשר גם לשלוח וואטסאפ ממסך הבית, מחכה לך.








bottom of page