top of page
חיפוש

יום הזיכרון לשואה ולגבורה - עם ישראל חי


היום החלטתי לכתוב פוסט קצת שונה, לעיתים להנכיח את האמת גורם לה לצאת החוצה. גורם לדברים להיראות אחרת. גורם לי אישית, להסתכל עליה בצורה שונה מזו אליה הייתי מורגלת. כן, חלק מתהליך הלמידה שלי במהלך 4 השנים האחרונות להתמודדות עם המציאות ופתירת בעיות (בשיטת ה - nlp).


לכן, החלטתי לכתוב לך את זה, לתת לך כמה טיפים שיכולים לסייע לך להתמודד עם המצב ככל שתבחרי לעשות כן. אני כותבת לך מתוך אהבת אדם ואיכפתיות, כמטפלת 20 שנה, אני מבינה את המתחולל באויר וזו הזדמנות שלי להגיד לך, אני מבינה אותך. במיוחד במצבים כאלה שנראה שהכל מסביב משתגע, כל אחד ואחת מאיתנו מחפש כמה דקות של שקט ביום.


התקופה היא תקופה מאתגרת, מאז ה 7/10 ובמיוחד בימים אלו שמזכירים לנו עוד ועוד דברים נוראיים שקרו לעם היהודי במהלך השנים.ההכחשות של העולם וכל מה שמסביב מרגיש קשוח. מרגיש לא נעים, מרגיש קשה. אני מבינה שעוברת כאן תקופה קשה. חשוב לדעת, שישנם דרכים שונות שבהן אפשר להתמודד מול המציאות הזאת, כתבתי עבורך מספר טיפים שאני מאמינה בהם שיכולים לסייע לך.

*קבלי אותם באהבה, שתפי למי שצריך וקחי איתך לדרך את מה שדרוש לך 🙌


  • לדבר עם מישהו שאפשר לסמוך עליו - מישהו שמרגיש לך קרוב, שיכול להכיל אותך. זה יכול להיות חבר, בן משפחה, או מטפל מקצועי. לפעמים, פשוט לדבר על התחושות והרגשות שלך ולהרגיש הקלה, שהורדת את זה ממך.


  • כתיבה היא אמצעי מצויין לפרוק מתחים, לכתוב לעצמך בכל דרך אפשרית זו דרך מצוינת להביע את הרגשות שלך בצורה בטוחה פרטית, זו דרך מעולה בעיקר למי ששיפוטי כלפי עצמו והסביבה. בכתיבה אפשר להביע את מה שרוצים וכמה שרוצים ופשוט לשחרר לדף הכל.


  • קבוצות תמיכה, קבוצות תמיכה הן דבר מעולה, במיוחד כשיש תחום ספציפי בחייך אותו תרצה לפרוק וזה מקל מאוד לשתף את אותן חוויות עם אנשים וסיפורים דומים לשלך. תחושת הביטחון של הביחד הזה מעצימה רגשות חיוביים. קבוצה כזו היא מקום בטוח לשיתוף.


  • תרפיה או ייעוץ בדגש ענק על מטפלים מקצועיים, מטפלים שיודעים מה הם עושים ובעלי תעודות הסמכה רלוונטיות למקרה איתו הגעתם. אלו ורק אלו יכולים להציע כלים ואסטרטגיות לעזרה בהתמודדות עם מצבכם ולתת מענה נכון ומצמיח.


  • מדיטציה ודימיון מודרך, תרגולים אלו יכולים לעזור לך להתמודד עם רגשות של עצב וכאב ולהרגיש ולחבר אותך לעצמך. בכל אמצעי המדיה אפשר למצוא כאלה. ההבדל הוא כשכהולכים למטפלת שלמדה דימיון מודרך בצורה נכונה, שם ההתאמה של הדימיון היא ספציפית למונחה ואינה מתייחסת לקבוצה. תרגול המונחה והתאמה לסיטואציה שבה הוא נמצא תעצים את תהליך הריפוי שלו.

רצ"ב הקישור, לגבי פוסט דימיון מודרך -


חשוב לדעת, אין צורה נכונה או שגויה להתמודד עם המצב שנכפה עלינו. מה שחשוב הוא, למצוא את הדרך שמתאימה ונכונה לך. בכדי לטפל בעצמך, הזנחה היא אופציה.



יום הזיכרון לשואה ולגבורה
יום הזיכרון לשואה ולגבורה

コメント


bottom of page